{ Familievenlig madplan til 6 uger // #1 2019 }

madplan, madplan til familie, familievenlig madplan, børnevenlig madplan, sund manplan,
madplan, madplan til familie, familievenlig madplan, børnevenlig madplan, sund madplan, madplan seks uger, madplan 2019, inspiration til madplan
Tikka chicken masala er en ny favorit herhjemme

Måske I kan huske, at vi stillede os selv en lille kulinarisk udfordring herhjemme for mere end et år siden? Udfordringen handlede om madplaner og afvekslende måltider. Det gik rigtig godt for en stund, men som et ret godt billede på vores 2018, så blev det nedprioriteret ret hurtigt igen – hvilket, set i bakspejlet, jo er komplet tåbeligt, da madplanerne jo netop giver mere overskud og mindre stress i hverdagen.

Nå, men som alle andre, så starter vi ligesom på en frisk her i det nye år. Nyt år, nye mål, nye ønsker og nye (mad)planer. Så vi giver det endnu et forsøg med madplanerne, og håber at vi kan holde fast i den resten af året.

Vi blev rigtig glade for, at have lavet nogle retningslinjer for vores madplaner sidst, da de fik udfordret vores ellers ret trivielle madlavning lidt (vi kan da ikke være de eneste, der normalt laver de samme ti retter igen og igen?), så dem fortsætter vi med:

  • Der skal laves madplan for 6 uger af gangen
  • I de uger må vi ikke lave den samme ret to gange
  • Mindst en af retterne hver uge skal være en, som vi ikke har prøvet, at lave før

Vi synes det fungerer rigtig godt for os, at have tre fastlagte retter pr. uge, da der ofte er rester. På den måde er der også plads til rugbrødsdage og takeaway eller dage hvor vi bliver inviteret ud.

Uge 1

  • Pitabrød med kyllingekebab (vi køber den på frost fra REMA 1000)
  • Gullashsuppe (tag en portion fra til fryseren, inden der kommes kartofler i)
  • Tortillapandekager med oksekødsfyld

Uge 2

Uge 3 (Store S er på skiferie)

Uge 4

  • Pulled pork burgere med coleslaw og lynsyltede rødløg (Vores opskrift: rødløg i tynde skiver, lidt olivenolie, saften fra citron eller en god æbleeddike, salt og peber kommes i en lufttæt beholder. Ryst godt. Kan spises efter 30 minutter, men de bliver kun bedre af, at trække lidt længere)
  • Jordskokkesuppe med bacon-bønne-drys
  • Risotto med langtidsbagtebagte tomater og kylling

Uge 5

Uge 6

Ekstra retter (hvis vi mangler en ret en uge, så har vi listen her, at vælge fra. Bruges de ikke, så kommer de med på næste madplan)

I kan finde vores tidligere madplaner her og her, hvis I mangler mere inspiration.

Og hvis I har nogle favorit retter, så del endelig opskriften eller et link til opskriften i kommentarfeltet – så kan jeg måske blive inspireret lidt, når jeg skal igang med, at lave den næste madplan.

Velbekomme 🙂

// Camilla

{ I kan også følge med på InstagramFacebook og Bloglovin`}

3 comments / Add your comment below

    1. Dejligt at du kunne finde lidt inspiration.

      Den gullashsuppe er rigtig god, synes jeg. Og børnene var vilde med den! Dog tror jeg, at vi vil tilføje ekstra peberfrugt og måske nogle flere gulerødder næste gang.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Follow